Centrum Dyspozytorskie Gminy Piaseczno

Uruchomione zostało gminne centrum dyspozytorskie w Piasecznie, które zapewni kompleksową obsługę zgłoszeń od mieszkańców, w pierwszej kolejności tych pochodzących z aplikacji Mobile Alert czy miejskiej sieci czujników, a docelowo także telefonicznych.

W Urzędzie Miasta i Gminy Piaseczno od początku roku trwają prace nad innowacyjnym systemem informatycznym, który umożliwi zbieranie informacji docierających do gminy z różnych kanałów informacyjnych. – Chcemy, aby każde wpływające do nas zgłoszenie, czy to telefoniczne, czy pochodzące z aplikacji lub mailowe, było zarejestrowane w systemie informatycznym, zweryfikowane wstępnie przez dyspozytora, a następnie przekazane według kompetencji do odpowiedniego wydziału lub właściwej instytucji zewnętrznej – mówił podczas prezentacji systemu Burmistrz Miasta i Gminy Piaseczno Daniel Putkiewicz. Taki mechanizm umożliwi sprawną reakcję oraz pozwoli na wystawienie na gminnej stronie internetowej odpowiednich narzędzi umożliwiających mieszkańcom kontrolę i śledzenie stanu zgłoszonej przez nich sprawy. – Zależy nam, aby zgłaszający mieli poczucie, że oprócz rozwiązywania codziennych problemów urząd zajmuje się zgłoszonym przez nich tematem – podkreślał burmistrz.

OnCall zrzut ekranu aplikacji gminnego Centrum Dyspozytorskie w Piasecznie
OnCall zrzut ekranu aplikacji gminnego Centrum Dyspozytorskie w Piasecznie

Centrum dyspozytorskie zostało zlokalizowane w budynku straży miejskiej przy ul. Czajewicza 1A. Ze względu na ilość i różnorodność zgłoszeń oraz potrzebę ich sprawnej koordynacji miejski dyspozytor będzie wspomagany przez dyżurnego straży miejskiej. Centrum dyspozytorskie będzie czynne całą dobę. W godzinach pracy urzędu strażnika miejskiego wesprze urzędnik, który będzie odpowiedzialny za sprawy obsługiwane przez wydziały urzędu. Inne zgłoszenia dotyczące instytucji lub zarządców zewnętrznych zostaną przekazane według kompetencji do właściwych jednostek. Pozostałe, dotyczące porządku publicznego, trafią bezpośrednio do systemu straży miejskiej. Poza godzinami pracy urzędu strażnik miejski będzie rejestrował wszystkie zgłoszenia, które zostaną zapisane w specjalnie stworzonym rejestrze na koncie właściwego wydziału urzędu.

(,,,)

Więcej informacji: centrum dyspozytorskie w gminie Piaseczno.